Искре
7 величанствених: Још један танго
Херман Крал, Un tango más
Немачка, Аргентина 2015.
85 минута
Режија: Херман Крал
Ноћи Буенос Ајреса испуњене су звуцима бандонеона, причама о љубави, као и лепотом јединственог и непоновљивог танга. У таквим ноћима једна од највећих играчица у историји танга, Марија Нијевес, и њен легендарни партнер, Хуан Карлос Копес, откривају своја сећања групи младих играча и кореографа, који њихове приче претварају у задивљујуће кореографије. Задивљујуће по томе како су изведене с врхунском префињеношћу и мајсторством, као и по томе колико снажних емоција отелотворују својим покретима. Игре се пред нама претварају у приче о љубави и страсти, о нежности и болу, о рањивости и снази, и прожете су хармонијом.
Врхунска фотографија и камера као у филмовима вредним памћења чине да вас сцене и призори који се смењују на екрану непрестано очаравају подједнако као и крупни планови двоје харизматичних играча, чија лица још увек зраче пуноћом емоција и достојанства. Изузетне су и реконструкције милонги Буенос Ајреса, тих важних дешавања и простора сусретања енергија у којима се стварао танго и корацима се исписивала његова жива историја, чију саму суштину учесници и аутор филма покушавају да досегну. Херман Крал је без сумње идеалан аутор за овакав документарац – по рођену Аргентинац, по филмском образовању и радовима прави европски аутор, дуго у сарадњи са Вимом Вендерсом, својим професором на филмској школи у Минхену, који је свакако и више од извршног продуцента у овом филму.
Узбудљиво остварење које мајсторски уплиће драматичну љубавну причу у незаборавне покрете надахнутих најбољих играча танга, ухваћених фасцинантним кинестетичним кадровима.
Реч редитеља: Када филм стварно почиње? Не говорим о томе када се приказује на екрану, већ о тренутку када идеја почиње да се претвара у форму. Кад почиње да добија облик, када притиска и урла да би оживела... Сећам се изузетно добро када сам први пут видео Марију Нијевес у Буенос Аиресу. Било је то касно ноћу, а она је пушила цигарету испред милонге. Рекао сам јој да припремам филм о тангу и да бих веома волео да разговарам с њом... Такође се сећам како сам се осећао кад сам нашао и читао аутобиографију Хуана Карлоса Копеса. Док сам окретао странице никако нисам могао да избацим себи из главе да то мора да буде филм о њих двоје, о Марији и Хуану, највећем танго пару свих времена!
Херман Крал
Рођен у Буенос Ајресу, у Аргентини 1968. године. Отишао у Немачку 1991. године да би студирао филм на Минхенској филмској школи. Као студент између 1993. и 1996. радио с Вимом Вендерсом на филму „Браћа Складановски“. Његов дипломски филм „Слике одсуства" добио је прву награду на фестивалу у Јамагати у Јапану. На следећем филму „Musica Cubana“ поново сарађује са Вимом Вендерсом, који је био извршни продуцент. Филм је имао премијеру на фестивалу у Венецији и приказан је широм света. Живи и ради у Минхену и Буенос Ајресу
Изабрана филмографија
СЛИКЕ ОДСУСТВА (Imágenes de la ausencia), 1998.
БЕРНД АЈХИНГЕР, КАД ЖИВОТ ПОСТАНЕ ФИЛМ (Bernd Eichinger, When Life Becomes Film), 2000.
ТО ЈЕ ЖИВОТ (So ist das Leben – La vida es así), 2002.
MÚSICA CUBANA, 2004.
ПОСЛЕДЊИ АПЛАУЗ (El último aplauso), 2009.
ЈОШ ЈЕДАН ТАНГО (Un tango más), 2015
Mišljenja izneta u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije sajta NoviPolis. Ipak, po postojećem Zakonu o javnom informisanju NoviPolis odgovara za sve sadržaje koji se nalaze na njegovim stranicama, pa u skladu sa tim zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara. Komentare uvredljive sadržine, kao i komentare za koje sumnjamo da su deo organizovanog spinovanja javnosti, nećemo objavljivati.