Pretraga
Pronađite nas na
 

Пошаљи пријатељу

Матрикс

The Escapists & Prison Architect

Са ове или оне стране решетака

Дарко Ковачевић

Сергеј Донатович Довлатов, прво совјетски потом американски писац, тврдио је да се у својој некњижевној каријери налазио са обе стране решетака – једно време радио је као чувар затвора, односно безбедносне казнене колоније (охрана исправительных колоний), а исто време провео је и као затвореник. И можда баш због тог детаља није могао, нити желео да постане дисидент у солжењициновском смислу речи. Две интересантне игре постављају причу о затворима из две сучељене перспективе: једна је са стране гувернера, друга је фокусирана на грешног поданика. Обе су настале кроз неки облик краудфандинга, што бисмо, чисто забаве ради, могли превести као капиларно финансирање. Дакле, тржиште иште затворске игре.

Архитектура тамновања

Prison Architect је менаџерска симулација затвора, у којој је могуће дизајнирати и саградити затвор какав сте одувек желели и у њему организовати тамновање из снова. Тренутно није могуће бирати затворенике, а верујем да би многи пожелели и то, али се треба тешити да је игра и даље у развоју. Што се затвора тиче, амерички тип затварања подразумева предузетнички дух, јавно-приватно партнерство, те се тако изградња нових келија и организација сужањства ослања на државне тендере. Од основне инфраструктуре пројекти се гранају у два правца, од којих један води ка преваспитању и подразумева организацију бољих услова тамновања, ре-едукације, детоксикације и сл. док други води ка – смртној казни, односно припреми затвора за пријем најтежих случајева.

Сваки карактер у игри, од стражара до затвореника, од кувара до хигијенског радника, има свој досије, може се рећи и карактеризацију, а управљање виртуелним животима је могуће и на макро и на микро плану. Игра је, у складу са модерном праксом, и даље у развоју, а што се пословних детаља тиче, издавач се хвали да је до сада примио наруџби у вредности од преко 10 милиона долара.

Ескапист

Други наслов налази се са друге стране решетака, а ближи је и другом жанру, како играчком, тако и филмском, те просто ставља играча у улогу затвореника, са задатком да испланира бекство из затвора. У складу са циљем, овде смо ближи аркадном и акцијском жанру, уз неизбежне елементе мозгалица. Тензија у Ескаписту се лепо гради, и осети се та узлазна линија ризика Бекства из Алкатраза, али и унутрашњи живот затвора Бекства из Шошенка, све то, дакако, у 16-битној матрици на само 256 боја. Ескапист ме, да будем искрен, духом и извођењем подсећа на легендарни пионирски Скул Дејз (Skool Daze, 1984) са Спектрума и Комодора.

За крај морам да цитирам Факта (Фиктининог партнера, ако се не варам) из Свемирона Лазара Станојевића: „Слободни смо као птице, у кавезу свемира!“

Линкови:

Prison Architect 

The Escapists 

Klass of 99 (slobodan i pravoveran Skool Daze remake) 

 

 

Ostavite komentar

Mišljenja izneta u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije sajta NoviPolis. Ipak, po postojećem Zakonu o javnom informisanju NoviPolis odgovara za sve sadržaje koji se nalaze na njegovim stranicama, pa u skladu sa tim zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara. Komentare uvredljive sadržine, kao i komentare za koje sumnjamo da su deo organizovanog spinovanja javnosti, nećemo objavljivati.

Ostali komentari