Kultura
Muhina vizija belle époque Pariza
The Guardian
Delo češkog slikara iz 1896. godine prevazilazi dotadašnje načine oglašavanja upotrebom neoklasicističkih slika
Plakat Alfonsa Muhe za cigarete "Job" jedno je od najpoznatijih dela u istoriji dizajna. Sa akcentom na novu vrstu ženske lepote, moderna devojka ima kosu koja živi sopstvenim životom. Njeni pramenovi više podsećaju na plutajuće pipke meduze.
Savremeni život
Muha je u lepoj umetnosti video duhovnu i moralnu dimenziju, iako to ne isključuje i komercijalni aspekt: njegova dizajnerska ostvarenja reklamiraju i železnicu, pivo ili bicikle.
Ženski svet
Muhina reputacija na pariskoj umetničkoj sceni je bila sasvim solidna, ali pravi proboj je tek usledio. Priča se da je bio jedini dostupan pred Božić 1894. godine kada su ga zamolili da napravi plakat sa likom pozorišne zvezde Sare Bernar. Nacrtavši je kao boginju i upotrebljavajući prigušene tonove, njegov dizajn je bio prava senzacija.
Flower power
Većinu ljudi plakat za "Job" cigarete više asocira na šezdesete godine 20. veka nego na belle époque Pariza. Blaženstvo devojke sa cigaretom i zavodljivi vrtlozi bili su obavezni prizor na zidovima soba kasnijih generacija tragalaca za slobodom.
"Job" je deo izložbe Alphonse Mucha: In Quest Of Beauty, Kelvingrove Art Gallery, Glasgow, koja traje do 19 februara
Izvor: The Guardian
Mišljenja izneta u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije sajta NoviPolis. Ipak, po postojećem Zakonu o javnom informisanju NoviPolis odgovara za sve sadržaje koji se nalaze na njegovim stranicama, pa u skladu sa tim zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara. Komentare uvredljive sadržine, kao i komentare za koje sumnjamo da su deo organizovanog spinovanja javnosti, nećemo objavljivati.