Pretraga
Pronađite nas na
 

Пошаљи пријатељу

Естетика

Кадет, инспирисано царском Русијом

Тијана Милутиновић и Сенка Кљакић, интервју

У тешким временима за модну индустрију где је приметан изостанак иновативности, Кадет је бренд који се издваја као нешто свеже и другачије.Данас, када се одевни предмети праве да задовоље одређени тренд уместо да трају, потребна је посебна врста интелигенције да бисте, тражећи инспирацију, копали по рушевинама и откопавали и реобликовили нешто што постоји јако дуго. А то је управо оно што карактерише овај новонастали домаћи бренд – жеља да се симболи царске Русије уткају у streetwear комаде и створи колекција која ће бити савремена и носива, али изазвати емоције, као некада када је ношење одевног  комада значило уживати одређени статус у друштву. У разговору са Тијаном Милутиновић и Сенком Кљакић, дизајнеркама које стоје иза Кадет-а, покушале смо да дефинишемо на који начин се домаћа сцена може мењати, а оригиналност оживети и одржати.

Како је настао бренд, чија је то идеја?
Сенка:  Све се одвијало спонтано. У октобру прошле године сам случајно срела Александра Протића Проту кога сам и у том тренутку познавала доста дуго. Рекао је да би желео да сарађујемо на неком пројекту, и овлаш објаснио о чему се ради. Ја нисам то схватила превише озбиљно, међутим, када смо се следећи пут нашли и када је човек испричао све до детаља, одушевила сам се. Супер ми је идеја да се мотиви царске Русије преведу у мотиве на streeetwear одећи, која има специфичну публику али опет кокетира са мejнстримом. Како сам у старту схватила да је обим посла превелик, ја сам предложила да Тијана сарађује са мном. Нас две се знамо дуго али нисмо никада сарађивале, па  ми је то било посебно интересантно. Тијана је пристала одмах када је чула о чему се ради.

По чему се Кадет разликује од осталих брендова?
Сенка:  Сваки комад који смо радиле има референцу у оригиналном предмету карактеристичном за царску Русију, било да се ради о одећи, намештају или аксесоару из тог периода. Иза сваког постоји прича. Зато је уосталом сам процес стварања читаве колекције толико трајао, требало нам је време да све те детаље на прави начин преточимо у принтове, везове и силуете које су печат бренда.

Да ли су постојали неки конкретни захтеви о томе како колекција треба да изгледа или сте имале одрешене руке?
Тијана:  Протина идеја је у самом старту била врло јасна, унапред нам је објаснио коме је Кадет као бренд намењен. Он је човек који је заљубљен у Русију и та естетика му је блиска, па нам је дао врло конкретне смернице. Наравно, консултовали смо се око сваког комада, али и нама је било лакше што смо добро знале правац кретања.    

Ко би онда био Кадет човек или жена? И да ли су купци они људи које сте имали на уму када сте стварали бренд?
Сенка: Да, али и више од тога! Први сусрет са одећом имали су људи који су учествовали у сликању lookbooka-a. То су све различити типови мишкараца и мени је било занимљиво да видим њихове реакције. Свима се јако допало, супер им је било да чују причу иза сваког детаља, тако нешто повезује човека са комадом одеће. Дакле, Прота је био у праву – иако у старту може да делује претерано због свих тих симбола и везова који нису карактеристични за спортску одећу, ипак је рађено са намером да буде комерцијално - и јесте комерцијално.

Да ли је Кадет бренд намењен првенствено мушкој публици?
Тијана:  Да, идеја је да 2/3 колекције буду комади за мушкарце. То је такође Протина замисао. Кадет би требало да буде домаћи еквивалент брендовима попут Fred Perru или Stone Island, а то су брендови који акцентују своје мушке колекције.

Опишите процес стварања колекције?
Сенка:  Било је врло узбудљиво. Ово нам је први пут да радимо овако нешто па су се ствари углавном решавале у ходу. Сваки пут се деси нешто ново на шта нисмо рачунали, па смо морали да се прилагођавамо. И тако у круг. На тај начин смо куповали материјале, бавили се дизајном текстила, штампом...

Које материјале сте користиле?
Тијана:  За мајице смо користиле памук, за доње делове је било доста ликре... Чак и када о избору причамо, то су махом материјали које ми нисмо често користиле јер ипак спортска одећа захтева употребу водоотпорних материјала, пластике и еластина, па смо бирале и прилагођавале успут.  

За реализацију идеје кључан је добар тим. Како сте се вас две склопиле с обзиром на то да вам је ово прва сарадња?
Сенка:  Не само да нисмо сарађивале, него нисмо радиле ништа слично, иако се дуго бавимо дизајном. Да не причам о Проти који се никада није бавио ничим везано за модну индустрију. Прво сам се мало плашила како ће то све да изгледа, да ли ћемо функционисати. Постојао је неки осећај одговорности, јер ипак стојиш иза једног бренда, и то не сам, него са још двоје људи. Међутим, испало је савршено. Тако смо се сјајно допуњавали. Буквално се дешавало да неко од нас нешто започне, а онда се надовезујемо и спонтано завршавамо.
Тијана:  Баш смо причали о томе на крају, када смо завршили и када је продаја кренула.  Знали смо да ћемо ми то изгурати, али нисмо ни помишљали да ћемо се баш тако добро скапирати. Као кад слажеш слагалицу па ти добро иде, све се уклапа.

Да ли је још неко у тиму?
Тијана:  Када причамо о колекцији, само смо нас троје ту. Наравно, било је људи са стране који су по потреби ускакали. Е сад, пошто се продаја за сада врши online имали смо помоћ у изради сајта. Идентитет бренда је радио Лазар Бодрожа из студија Метаклиника.

Имате ли неку конкуренцију?
Тијана:  Постоји пар брендова код нас који би могли да комуницирају са истом публиком, мада ипак мислим да ми посматрамо одећу на посебан начин и да се Кадет доста разликује од свега што постоји на домаћем тржишту. Међутим, план је да продајемо и напољу, а тамо је већ друга прича.

Шта је будућност Кадет-а?
Сенка:  Како је ишло и до сад, тако ћемо функционисати и у будућности - спонтано. Имамо јасне планове, и  с обзиром на то да смо поставили јаке темеље, требало би да буде много лакше. Планира се отварање студија и showroom-a, покренута је серијска производња, направићемо већи тим и надамо се убрзати цео процес.

 

 Разговор водила: Дуња Јовановић, извор:Designed.rs

 

Ostavite komentar

Mišljenja izneta u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije sajta NoviPolis. Ipak, po postojećem Zakonu o javnom informisanju NoviPolis odgovara za sve sadržaje koji se nalaze na njegovim stranicama, pa u skladu sa tim zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara. Komentare uvredljive sadržine, kao i komentare za koje sumnjamo da su deo organizovanog spinovanja javnosti, nećemo objavljivati.

Ostali komentari